אילו...

תארי לעצמך שאת בונה את בית חלומותיך. יש בו חדרי שינה מפנקים לכל בני משפחתך, סלון מרווח ומכניס אורחים, מטבח מודרני (וכמובן מישהו שיעבוד בו ויכין לך ארוחות)... דמייני שהשקעת חמש שנות עבודה, דם, יזע וכסף ביצירת הפאר הזו.

ואז באה הממשלה ואומרת לך שהם צריכים את האדמה הזו והם מפנים אותך. להתראות.

לא כואב הלב?

ככה זה כשבונים על קרקע של מישהו אחר. אין וודאות שהחוקים לא ישתנו בפתאומיות.

דוגמא מהחיים

זה אולי נשמע קיצוני, אבל זה בדיוק מה שקרה בפייסבוק. עד שנת 2014, פייסבוק היה מקום מצוין לקידום עסקים ללא תשלום. היית מקימה דף עסקי, מסדרת לו כמה מאות או אלפי לייקים, ומעדכנת את העוקבים באופן שוטף על פעילות העסק, מבלי לשלם אגורה.

ואז מארק צוקרברג החליט למקסם רווחים. הוא שינה את הדרך בה פוסטים של עמוד מופיעים בפיד של כל משתמש. לכן כיום, כשאת כותבת פוסט בעמוד העסקי שלך, רק 12% (לכל היותר) מהרשומים לדף שלך יראו אותו בפיד. רוצה עוד חשיפה? אין ברירה, צריך להתחיל לשלם.

גם לינקדאין וטוויטר נוקטות בגישה דומה לגבי פוסטים בתשלום. הרי בסופו של דבר הם מעוניינים ברווח שלהם, לא ברווח שלך.

וזו רק ההתחלה

הדף שלך בפייסבוק, למשל, פגיע לתלונות על תוכן לא הולם. מהו תוכן לא הולם? אין לשאלה זו תשובה ברורה, ויש מי שמנצל זאת. כך יכול מישהו לגרום לסגירת הדף ולנעילת חשבונך גם אם לדעתך התוכן שלך הולם ביותר.

בנוסף, כשאת תלויה במדיה חברתית, את פגיעה גם לצווי האופנה. זוכרת את My Space? גם אנחנו לא ממש. פעם זו הייתה הפלטפורמה החברתית הראשונה, אם לא היחידה. היום כמעט אף אחד לא מכיר אותה. אם היית מרכזת את כל מאמציך השיווקיים ב- My Space, תארי לעצמך איזה נזק היית סופגת...

מקום בטוח משלך

העסק שלך צריך מקום מוגן בו את היא זו שקובעת את החוקים. מקום בו מתעניינים רואים בדיוק מה שאת רוצה שהם יראו, ללא הסחות דעת ופוסטים מתחרים. מקום שהוא שלך.

בדיוק לזה נועד האתר העסקי שלך.

אתר משלך יאפשר לך להציג את העסק שלך בצורה המושכת ביותר, ובאופן שהכי תואם את צרכיך. הנכונות שלך להשקיע באתר איכותי משדרת מקצועיות ורצינות. היא משדרת שאת כאן לטווח הארוך ואפשר לסמוך עלייך.

כלי שאין במקום אחר

באמצעות אתר אינטרנט עסקי, תוכלי להפעיל רשימת תפוצה. מכירה? סביר להניח שנתקלת באתר שמציע לך להכניס את כתובת האימייל שלך ולהירשם לעדכונים, לפעמים תמורת איזשהו תוכן מפתה.

עם אתר משלך, תוכלי להפעיל את הכלי הזה בעצמך.

אוהבת לייקים? רשימת תפוצה היא כמו לייקים על סטרואידים. לא רק שהיא משקפת כמה אנשים מתעניינים בעסק שלך, אלא שהיא מבטיחה שתוכלי להגיע אל כל אחד מהם באופן ישיר, לתיבת הדואר הנכנס שלו. כל שנותר לך לעשות הוא לספק תוכן מרתק והצעות משתלמות. כך תוכלי לא רק להביא לקוחות חדשים, אלא גם לשמר לקוחות קיימים ולהפוך אותם למתעניינים בכל הצעה חדשה שלך.

אתר עסקי שעושה טוב

לא כל אתר אינטרנט מביא תועלת לבעליו. כדי לייצג את העסק בצורה מוכבדת, על האתר להיות מקצועי, מעוצב בטעם, נוח לניווט, מותאם למיתוג שלך ומלא בתוכן איכותי. אחרת הוא מציג את העסק שלך באור שלילי, ועושה רושם הפוך ממה שהתכוונת.

לא קל להגיע לתוצאות הנכונות בכוחות עצמך, אלא אם כן יש לך ניסיון בתחום.

אין לך? פני לאשת מקצוע שתוכל לבנות אתר איכותי עבורך ולהדריך אותך לגבי השימוש בו להגדלת המכירות שלך.

(נשמח לעזור.)