על הכלי הזה כבר שמעת?

אנשים עוברים באתר האינטרנט שלך כמו בחנות, וכמו בחנות, רובם מסתכלים במדפים אבל לא מתחייבים לקנות או ליצור קשר. כי לפעמים, ביקור אחד פשוט לא מספיק. אבל לרוב הם שוכחים או לא מתכוונים לחזור, ואת מאבדת אותם במרחבי האינטרנט הפראיים.

ביי ביי, לקוח.

עכשיו, תארי לעצמך שכל אדם כזה מחזיק כרטיס ביקור שלו עצמו. תארי לעצמך שלפני היציאה מהאתר שלך, הם נותנים לך את כרטיס הביקור שלהם ומבקשים שתיצרי קשר לגבי דברים מעניינים. הזמנה לדבר איתם ישירות! שלום שוב, לקוח!

כרטיס הביקור הזה נקרא כתובת אימייל, והכלי שנותן לך לאסוף כתובות כאלה ולשלוח מסרים שיווקיים נקרא רשימת תפוצה, או ניוזלטר. הוא הכלי החזק ביותר בארגז הכלים שלך, אם תדעי להשתמש בו נכון.

במאמר הזה נדבר קצת על איך לנהל רשימת תפוצה כדי להפיק ממנה כמה שיותר.

(אם את רוצה לקרוא עוד על מהי רשימת תפוצה ואיך היא עובדת, את מוזמנת להקליק כאן.)

המבול של נח

כשאלוהים הציף את נח במבול, נח לא נהנה. למעשה, אם היה לו בתיבה כפתור של "אני רוצה שהמבול הזה ייפסק," סביר להניח שהיה לוחץ עליו.

אותו דבר תקף גם לרשימת התפוצה שלך. אם תפגיזי באימיילים כל שני וחמישי, אנשים עלולים להרגיש מוצפים. וברגע שמישהו מפתח רגש שלילי כלפי הניוזלטר שלך, איבדת אותו.

מה זה קצב סביר?

שאלה מצוינת.

פנדורה, למשל, שולחת רק 4-5 אימיילים בשנה. זה עובד בשבילם, בגלל שאף אחד לא מתעסק בתכשיטים 24/7. גם אין להם יותר מדי מה לדווח: קולקציה מתחלפת אולי פעם בעונה, ומה אפשר לחדש חוץ מזה?

לעומתם, בלוג שמתעדכן לעיתים תדירות יכול לשלוח ניוזלטר פעם בשבוע, כי תמיד כיף לקבל טיפים חדשים.

בקיצור, שלחי אימייל לרשימת התפוצה כשיש לך משהו מעניין לומר. תמיד תחשבי מנקודת המבט של הנרשמים שלך: האם זה יעניין אותי? האם בשביל זה שווה לי לפתוח את האימייל? מה יצא לי מלקרוא את האימייל הזה?

אם יש לך תשובה טובה לשאלות האלה, שגרי. אחרת, כדאי לחכות.

שביל הזהב

מצד שני, אל תתני לרשימת התפוצה שלך להתקרר יותר מדי. תרגילי אנשים לשמוע אותך מפעם לפעם, ולקשר את הרשימה שלך לתוכן איכותי שכיף לצרוך. אם תיצרי איתם קשר פעם בשנה, הם לא ירגישו נאמנים ומקושרים למותג שלך, ויהיה לך יותר קשה להניע אותם לפעולה כשתרצי.

נסי לשמור על הרשימה שלך "מחוממת" בתוכן בדיוק במידה הנכונה.

המלך מת, יחי המלך החדש!

אלביס מת מזמן. בימינו, התוכן הוא המלך. התוכן שאת כוללת בניוזלטר אמור להיות היחצ"ן שלך ואת רוצה יחצ"ן תותח.

לכותרת שלך יש 2.5 שניות לתפוס את תשומת הלב של הקורא לפני שהוא מחליט אם לזרוק את האימייל לפח (עוד על כותרות טובות ואיך לכתוב אותן הקליקי כאן). כותרת צריכה לפתות, להבטיח, לסקרן, לחזר אחרי הקורא.

תפסת אותו? מעולה! עכשיו תור הטקסט עצמו. את רוצה שהתוכן שלך יסקרן, יצחיק, ירגש ויפתיע את הקוראים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, למרבה הפלא, היא לשכוח מ"קוראים". דמייני לעצמך שעומד מולך אדם יחיד, שהוא במקרה לקוח פוטנציאלי שלך. אל תכתבי. דברי אליו. בגובה העיניים, עם רגש, בקלילות, בשפה פשוטה ומושכת. זה התוכן שאת רוצה לשלוח. (כמובן עם קצת הגהה.)

זכרי, מטרת הניוזלטר, עד כמה שזה מפתיע, היא לא לנסות למכור, אלא להפגין מומחיות בתחום ולתת לקורא להבין בעצמו שאת זו שיכולה לספק לו את מה שהוא צריך.

חגיגה לעיניים

גם בתוך האימייל עצמו, המסר שלך צריך לבלוט. איך עושים את זה?

  • שדרגי את הטקסט עם עיצוב צבעוני ומלא שמחת חיים, שבמקרה (או לא...) תואם גם את המיתוג שלך.

  • התאימי את המסר שלך לצריכה אונליין. זה אומר שימוש במשפטים ופסקאות קצרים, חלוקת הטקסט לתתי-כותרות, ובאופן כללי, שמירה שהניוזלטר לא ייראה עמוס מדי (שיהיה קצת מרחב ויזואלי).

  • אל תבני על שימוש בתמונות בלבד. אומנם הן מכניסות עניין וגיוון, אבל לא כל ספקי הדואר מציגים אותן באופן אוטומטי. מעבר לזה, ריבוי תמונות עלול לגרום למייל שלך להיות מוגדר כספאם (דואר זבל).

  • שימי לב שהניוזלטר יהיה מותאם למכשירים ניידים. הרבה אנשים צורכים מיילים באמצעות מכשירים ניידים, ואם הניוזלטר שלך לא מותאם הוא ימצא את עצמו בסל המחזור. שימוש בספק מתאים יפתור את העניין הזה.

זהירות, ספאם!

השקעת כל כך הרבה זמן ומחשבה בעיצוב הניוזלטר ותוכנו, לא חבל לזרוק את הכול לפח?

בימינו, רבים מהמיילים סוטים מהמסלול הרצוי ומחשבים מסלול מחדש היישר לתיקיית הספאם. אז איך תוכלי להימנע מכך ולהבטיח את הגעתו של הניוזלטר ליעד המבוקש, תיבת הדואר הנכנס? הקפידי לעקוב אחר העקרונות הבאים:

  • וודאי שהניוזלטר אינו קצר מדי או מלא בתמונות.

  • שמרי על כך שורת נושא בת 6-12 מילים ללא סימני פיסוק.

  • גם בכותרת וגם בגוף הניוזלטר עצמו הימנעי מלכלול ביטויי ספאם כגון: "חינם", "מבצע" או שמות ידועים של תרופות לגברים.

  • בהתאם לחוקי הספאם יש לשלוח את הניוזלטר מרשימת תפוצה שמאפשרת הסרה אוטומטית. לכן, הקפידי להשתמש בספק מקצועי (אנחנו ממליצות על וי.איי.פלוס) ולא לשלוח מהאימייל הפרטי שלך.

צאי לדרך!

הניוזלטר שלך יכול להיות איש המכירות החזק ביותר שלך. השתמשי בו באומץ ובתבונה, ותראי את המתעניינים שלך הופכים להיות קוראים, מעריצים ולבסוף לקוחות נאמנים.