המציאות הקשה

80% מקוראי התוכן שלך לא באמת קוראים את התוכן שלך. אלא אם כן את אשפית בכותרות. הנה מדריך קצר לכתיבת כותרות שיגדילו את אחוז הקוראים (רמז: אלה הלקוחות הפוטנציאליים שלך).

2.5 שניות, זוזי

האינטרנט הפך את הקורא הממוצע לחסר סבלנות. הוא מקדיש 2.5 שניות של תשומת לב לפני שהוא מחליט האם להישאר בדף או לעבור הלאה. בזמן הזה, הוא לא קורא את התוכן. הוא מרפרף על הכותרת ועל משפטי הפתיחה. לא תפסת אותו שם? אבוד לך.

דרישות התפקיד

כותרת טובה עושה בשבילך 4 דברים:

  • משיגה תשומת לב

    כותרת טובה צריכה ללכוד את המבט של הקורא ולגרום לו לעצור משיטוטיו בדף, באימייל וכו'. לשם כך כותרת צריכה להפתיע, לרגש, לסקרן, להכעיס, להבטיח או לחדש במשהו. לאו דווקא בבת אחת, כמובן.

  • מסננת לקוחות לא מתאימים

    אם את משווקת אימון עסקי למנהלים בכירים, לא תרצי כותרת שיכולה לסקרן גם אחראי משמרת בבית קפה. הכותרת שלך צריכה להגדיר את קהל היעד הרצוי לך מבלי להתבייש.

  • מעבירה את עיקר המסר שלך

    כי בכל זאת, רוב האנשים לא יקראו את כל המאמר או האימייל. לכן כדאי שיהיה להם את המסר השלם ביד כבר כשהם מסיימים את הכותרת.

  • מושכת את הקורא לגוף המאמר

    עם כל חשיבותה של הכותרת, גם לגוף המאמר יש תפקיד: לחזק את המסר ולרכוש את אמונו של הקונה הפוטנציאלי, עד לביצוע הפעולה הרצויה (כמו יצירת קשר, מתן כתובת אימייל, או אפילו קנייה). הכותרת צריכה לייצר את החשק לקרוא הלאה.

השגיאה העיקרית של קופירייטר מתחיל

קופירייטר מתחיל בא עם המון יצירתיות ורצון להתבלט. מצוין? לאו דווקא. הפיתוי להשתמש במשחקי מילים, אמירות מתוחכמות, הומור וגימיקים יכול לגרום לו לשכוח שהמטרה העיקרית היא נטו מכירות. בסופו של יום, את צריכה לייצר אחוזי המרה גבוהים, לא יצירות אומנות.

הרצון לחדש ולשבור נוסחאות יכול להפיל אותך. הנוסחאות קיימות מכיוון שהן עובדות. אל תפחדי להשתמש במילים פשוטות כגון איך, למה, מכירה, מהיר, קל, מציאה, הזדמנות אחרונה, מובטח, תוצאות, מוכח ולחסוך. המילה "חינם" היא עדיין המילה הכי עוצמתית.

7 סוגי כותרות שעובדות

  1. כותרות ישירות

    נותנות את המסר כולו דוגרי. "אימון עסקי למנהלים בכירים—12 מפגשים שישנו את חייך."

  2. כותרות חדשותיות

    קושרות את המסר לאירוע אקטואלי. "רוצה לנהל כמו ברק עילם? אימון עסקי למנהלים בכירים."

  3. כותרות "איך ל..."

    מבטיחות מידע, עצות ופתרונות לבעיה. "11 טיפים למנהלים בכירים איך לרתום עובדים להצלחה"

  4. כותרות שאלה

    מציגות שאלה שהקורא מזדהה עמה או רוצה לקבל עליה תשובה. "מה יש למנהלים בכירים אחרים שלי אין?"

  5. כותרות ציווי

    מציבות פועל חזק שדורש פעולה מהלקוח במילה הראשונה. "תפסיק להיות מנהל, תתחיל להיות מנהיג."

  6. כותרות מדוע

    מסבירות מדוע כדאי לקרוא הלאה. "שבע סיבות למה אימון עסקי יכול לשנות את חייך."

  7. כותרות עדות

    משתמשות בעדות מן השטח כדי לבסס אמון. "לדברי מנכ"ל 'זינוק בעלייה', 'זה האימון העסקי הכי משמעותי בשוק הישראלי'."

כותרת סיכום

בכתיבה שיווקית כל מילה חשובה, ומילות הכותרת במיוחד. שווה להקדיש להן זמן ומחשבה.

קופירייטרים רבים רושמים מבחר רחב של כותרות לכל מאמר (לפעמים מעל 20!), ובוחרים מתוכו את הכותרת המוצלחת ביותר. וזו רק התחלת המאמר...

נשמע גדול עלייך? שקלי להשקיע בכותבת שיווקית מקצועית שתבחר עבורך את המילים החזקות ביותר.

(נשמח לעזור.)